محمدهانیمحمدهانی، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 24 روز سن داره
بابا مهدیبابا مهدی، تا این لحظه: 38 سال و 10 ماه و 17 روز سن داره
مامان معصومهمامان معصومه، تا این لحظه: 36 سال و 9 ماه و 9 روز سن داره
سالگرد عقد ماسالگرد عقد ما، تا این لحظه: 14 سال و 5 ماه و 23 روز سن داره

محمدهانی جون

بازارچه پیش دبستانی

1397/12/17 0:31
نویسنده : مامان و بابا
411 بازدید
اشتراک گذاری

۱۲ اسفند امسال خانم شبیهی مدیر پیش دبستانی محمدهانی یه برنامه توی مهد گذاشت و اون بازارچه ای بود که سرمایه اولیه کودک حداقل ۲ هزار تومن پول نقد و یک یا چند کار هنری یا آشپزی توسط مادر و کودک برای فروش بود.این برنامه دو روز قبلش اعلام شد و من که خیلی وقت نداشتم ترجیح دادم آشپزی کنم و اگه وقت داشتم حتما کار نمدی هم برای محمدهانی آماده میکردم.شب قبل از برنامه چندتا شیرینی خامه ای با تزئین ژله رولی درست کردم البته به کمک پسرگلم و چندتا لیوان پاپ کرن و دو تا تخم مرغ پختم و محمدهانی و خودم تخم مرغ رنگی درست کردیم.فردای اونروز همه محصولات دستمون رو به مدرسه سپردیم و روز بسیار عالی داشتند.مخصوصا به محمدهانی جونم حسابی خوش گذشته بود.وقتی بازارچه با هدف کارآفرینی تموم شد محمدهانی تنها چیزی که از محصولاتش باقی مونده بود ۴ تا دونه شیرینی خامه ای بود.و سالاد ماکارونی و آش و ژله خریده بود.توی راه برگشت ازش در مورد روزش صحبت کردم و گفت واقعا خوش گذشت و کاش دوباره تکرار بشه.چون میخواستم روحیه اش حفظ بشه غیرمستقیم برای اینکه بدونم سود هم از معامله اش داشته یا نه پرسیدم حتما با ۲۰۰۰ تومانی که داده بودم آش و ژله و سالاد ماکارونی و یه گل نمدی خریدی؟و محمدهانی دست توی جیب فرم مدرسه کرد و گفت آره اما در عوض اینا پول فروش محصولاتم بود.۲۰۰۰ تومن برده بود ۳۱۰۰ تومن برگردونده بود... خدای من تاجر کوچولوی من ۱۱۰۰ تومن سود کرده بود.با خوشحالی بوسیدمش و گفتم که بهت افتخار می کنم که تلاش کردی و هم خرید کردی و هم جنس فروختی و نتیجه این داد و ستد رو دیدی و جالبتر اینکه با این سود پول شاید میتونستی خرید کنی ولی پولتو مدیریت کردی‌.و برای اینکه محمدهانی ام روحیه بخشش را هم یاد بگیره بقیه شیرینی ها رو به مادریار مهد دادیم و ۱۰۰۰ تومان هم به انتخاب خودش برای خیریه کنار گذاشتیم.

 

پسندها (3)

نظرات (2)

✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
17 اسفند 97 0:39
ای جون دلم ایناهم بازارچه دارن 🙂
عمه فروغعمه فروغ
19 اسفند 97 11:44
خیلی عالی👏